Jak radzić sobie z bólem pleców?

Jak radzić sobie z bólem pleców?

Zarówno kręgosłup, jak i mięśnie grzbietu są w czasie ciąży bardzo obciążone. Dodatkowo pod wpływem hormonów rozluźniają się stawy biodrowo-krzyżowe. Umożliwi to dziecku łat­wiejsze przyjście na świat. Niestety jednak, na skutek tych procesów kręgosłup pozbawiony jest wsparcia, a musi przecież dźwigać dodat­kowy ciężar. Zwiększająca się waga dziecka, wód płodowych i macicy wygina kręgosłup w dolnym odcinku do przodu. Powiększający się brzuch zaburza również poczucie równo­wagi. By temu zapobiec, wiele kobiet odchyla się do tyłu i odwodzi ramiona, co w krótkim czasie prowadzi do przeciążenia, napięcia mięś­ni i bólu pleców. Aby tego uniknąć, należy już od pierwszych miesięcy ciąży wzmacniać mięś­nie grzbietu i przygotowywać je do dźwigania zwiększonego ciężaru. Staraj się kontrolować postawę i nauczyć się prawidłowych zachowań.

Jak wzmocnić plecy?

  • Usiądź na krześle z prostym oparciem i poręcza­mi, a następnie przesuń pośladki jak najdalej do tyłu. Wyprostuj się, ręce opuść luźno i skłoń lek­ko głowę.
  • Naciśnij mocno plecami na oparcie krzesła i wy­trzymaj w tej pozycji, licząc wolno do dwudzie­stu. Staraj się nie wstrzymywać oddechu, ale głę­boko wciągaj powietrze i powoli je wypuszczaj.
  • Powtórz ćwiczenie trzy razy.
  • Na koniec stań za krzesłem ze złączonymi noga­mi, wyprostowane ramiona oprzyj na oparciu i kołysz się tak długo, dopóki będzie ci to spra­wiało przyjemność.

Proste siedzenie i stanie

Prawidłowa postawa jest bardzo ważna zwłasz­cza przy długim siedzeniu. Pamiętaj, aby nigdy nie przysiadać na skraju krzesła! Siadaj zawsze tak, aby obydwa pośladki miały odpowiednie wsparcie i nie zakładaj nogi na nogę, gdyż po­woduje to zbytnie przeciążenie. Stopy powinny być oparte o podłogę, a nogi lekko rozchylone. Plecy mają być wyprostowane i tworzyć z gło­wą jedną linię.

Również kiedy stoisz, staraj się kontrolo­wać, czy twoje plecy i biodra tworzą prostą li­nię, bo to oznacza, że twoja postawa jest pra­widłowa. Kolana powinny być lekko ugięte do przodu.

www.haluksy.biz www.wiekannmanschnellabnehmen.eu www.celulit.com.pl